Back To Top

E-Shop 2019: Κορυφαία μυστικά επιτυχίας!

E-Shop 2019: Κορυφαία μυστικά επιτυχίας!

Δείτε τα κορυφαία μυστικά για το 2019, για να αποκτήσει το δικό σας E-Shop το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα σας οδηγήσει στην επιτυχία.

Χρόνος ανάγνωσης: 9‘

Web Hosting

Πριν ξεκινήσετε, παρακαλούμε ενισχύστε την παρουσία μας στο διαδίκτυο κάνοντας LIKE (πατήστε εδώ) στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook. Έτσι μας δίνετε τη δύναμη να συνεχίσουμε να δημιουργούμε οδηγούς με νέα μυστικά! Ευχαριστούμε!

Νο1: Ασχοληθείτε με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας

Στον κόσμο του διαδικτύου, το προϊόν σας ακόμα και αν πρόκειται για το καλύτερο της αγοράς, θα πρέπει να είναι σε θέση να λανσαριστεί με τον πιο δυναμικό τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται με μια ισχυρή ηλεκτρονική παρουσία.

Αν και θα το επαναλάβουμε αρκετές φορές σε αυτό τον οδηγό, οφείλετε να γνωρίζετε ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (E-Shop) αποτελεί ένα ακόμα κατάστημα ή υποκατάστημα της επιχείρησής σας και ως τέτοιο θα πρέπει να το υπολογίζετε.

Έτσι όπως ένα φυσικό κατάστημα σε ένα συγκεκριμένο σημείο της πόλης έχει μια ιδιαίτερη προσέγγισή από εσάς ως προς την προώθησή του, αναλόγως και το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να το προσεγγίζετε με λίγο διαφορετικό τρόπο.

Για να δημιουργήσετε ένα κερδοφόρο ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν σχεδιαστή ιστοσελίδων και να του εκφράσετε τα σχέδιά σας.

Τα στοιχεία της σχεδίασης, θα πρέπει να αιχμαλωτίζουν οπτικά τους επισκέπτες, κάνοντας χρήση μεγάλων εικόνων πλήρους πλάτους, μηχανισμών προβολής των κορυφαίων προϊόντων, αναλυτικές πληροφορίες προϊόντων όπως και μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά που θα αναλύσουμε στην πορεία.

Συνολικά όμως, ο σχεδιασμός του E-Shop θα πρέπει να εναρμονίζεται με την συνολική στρατηγική σας και να είναι υψηλού επιπέδου.

 

Νο2: Η ενότητα «Σχετικά με εμάς»

Η απόκτηση ενός πελάτη, προϋποθέτει έναν δεσμό εμπιστοσύνης που χτίζεται κατά την επίσκεψή του στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Θα πρέπει να υπάρχει έτοιμη λοιπόν και αναλυτική η ενότητα «Σχετικά με εμάς» έτσι ώστε να διευκρινίσετε ποιοι είστε, τι κάνετε και κυρίως τι προσφέρετε στους πελάτες σας. Κάθε είδους εμπορικό επίτευγμα μπορεί να αναφερθεί αποδεικτικά στην ενότητα αυτή.

Ο πελάτης όταν θα εισέλθει στον ιστότοπό σας θα ψάξει για εσάς και είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να του αποδείξετε ότι είστε αυτό που αναζητά.

Σε αυτή την ενότητα μπορείτε επίσης να αναφέρετε τους τρόπους επικοινωνίας, τα κοινωνικά σας δίκτυα αλλά και την φυσική σας διεύθυνση, δίνοντας έτσι την αίσθηση ότι δεν είστε μια επιχείρηση που «κρύβεται».

 

Νο3: Αναφερθείτε στους συνεργάτες σας

Αν σαν επιχείρηση συνεργάζεστε με εξίσου σημαντικές επιχειρήσεις, είναι εντελώς σκόπιμο να το αναδείξετε μέσω της ιστοσελίδας σας. Δεν χρειάζεται να είναι κορυφαίες και παγκόσμιες εταιρείες, αλλά ακόμα και μικρές επιχειρήσεις της περιοχής που αποτελούν παράγοντα εμπιστοσύνης στον πελάτη μπορούν να αναδειχθούν.

Όσους περισσότερους συνεργάτες παρουσιάζετε, τόσο το καλύτερο.

 

Νο4: Εξυπηρέτηση πελατών LIVE & Online

Οι πελάτες σας χρειάζεται να γνωρίζουν ότι θα λάβουν την καλύτερη εξυπηρέτηση, τόσο πριν όσο και μετά την πώληση αν χρειαστεί. Πιστοποιήστε τους ότι θα βρουν όλες τις διαθέσιμες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους πριν την αγορά αλλά και ότι θα τους παρέχετε κάθε δυνατή συμβουλή που θα κάνει την αγορά τους να αξίζει ακόμα περισσότερο.

Η πιο αποτελεσματική βοήθεια σε ένα E-Shop, είναι το LIVE Chat ή διαφορετικά η ζωντανή συζήτηση με έναν εκπρόσωπό σας.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα χρειαστεί να διαθέσετε έναν υπάλληλο για να απασχοληθεί μόνο με αυτό για 24 ώρες και 365 ημέρες το χρόνο.

Υπάρχουν μηχανισμοί (bots, robots) που μπορούν να καταγράψουν το αίτημα το πελάτη, να δώσουν μια άμεση απάντηση αν είναι εφικτό και να τον ενημερώσουν για το πότε θα λάβει μια ολοκληρωμένη απάντηση από εσάς (συνήθως εντός 24 ωρών) στο email ή στο τηλέφωνό του.

Η υπηρεσία του LIVE Chat, θα πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο και άμεση για εύκολη χρήση.

 

Νο5: Προσθέστε δημοφιλείς τρόπους πληρωμής

Όλη η λειτουργία ενός E-Shop βασίζεται στην δυνατότητα αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από το διαδίκτυο με online πληρωμή. Διαφορετικά δεν υφίσταται E-Shop.

Γι αυτό το λόγο θα πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμοι περισσότεροι από ένας τρόποι πληρωμής αλλά και διάφοροι τρόποι που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς για αγορές από το διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, ένας τρόπος από αυτούς είναι το Paypal. Ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι, διάσημο για την ασφάλεια που προσφέρει στους χρήστες. Ένας πελάτης, μπορεί λόγω ενός κρατικού τραπεζικού προβλήματος (βλ. Capital Controls) να αδυνατεί να ολοκληρώσει την αγορά του στο E-Shop, αλλά να μπορεί να το κάνει μέσω Paypal. Επομένως εσείς θα πρέπει να του δίνετε αυτή την δυνατότητα.

Σίγουρα στο διαδίκτυο υπάρχουν κι άλλοι τρόποι πληρωμής όπως για παράδειγμα τα κρυπτονομήσματα (Bitcoins) ή άλλες υπηρεσίες πληρωμών πέραν των κλασσικών πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.

Γι’ αυτά, επιφυλασσόμαστε να σας μιλήσουμε αναλυτικά σε μελλοντική μας δημοσίευση. Μέχρι τότε, με μια μικρή αναζήτηση σίγουρα θα βρείτε αυτό που πιστεύετε ότι ταιριάζει στο προφίλ των πελατών σας.

 

Νο6: Διαφημιστείτε στα Social Media (Κοινωνικά Δίκτυα, Facebook, Instagram, Twitter κα)

Η προβολή σας στα social media, είναι ένας δυναμικός τρόπος να συνδεθείτε με πολλούς πιθανούς πελάτες με δημιουργικό και άνετο τρόπο.

Ένας τέτοιος τρόπος μπορεί να είναι μια απλή δημοσίευση, μια φωτογραφία ή ένα βίντεο.

Δείτε εδώ, τον αναλυτικό οδηγό μας για το πώς θα δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επαγγελματική σελίδα στο Facebook

Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία μέτρησης της επισκεψιμότητας όπως το Google Analytics, από το οποίο μπορείτε να μάθετε σημαντικές λεπτομέρειες για την προέλευση των πελατών σας και να επενδύσετε περισσότερο σε ένα μέσο προβολής.

 

Νο7: Δημιουργήστε ένα φιλικό και χρήσιμο Blog

Σίγουρα δεν γεννηθήκαμε όλοι αρθρογράφοι για να μπορούμε να σαγηνεύουμε τα πλήθη με τα κείμενά μας. Όμως, μπορείτε σίγουρα να βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα σας και να τα δημοσιεύσετε σε ένα καλοστημένο blog (ιστολόγιο) εντός της ιστοσελίδας σας.

Αυτό θα κρατήσει τους επισκέπτες σας ενήμερους σχετικά με τις νέες τάσεις στον κλάδο της επιχείρησής σας, αλλά και θα τους δείξει ότι είστε μια επιχείρηση που αναζητά συνεχώς νέες λύσεις.

Μπορείτε επίσης, να κάνετε μια αναλυτική παρουσίαση ενός προϊόντος και να δώσετε έκπτωση σε όποιον διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο.

 

Νο8: Ασχοληθείτε με το SEO της ιστοσελίδας σας

Μια ιστοσελίδα και κατ’ επέκταση ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει να είναι ορατό με το σωστό τρόπο στις μηχανές αναζήτησης (πχ. Google, Βing κλπ).

Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας ή ο τεχνικός σας, να φροντίζει συνεχώς ώστε να διατηρεί υψηλό τον δείκτη του SEO σας.

Τι είναι SEO; Σημαίνει Search Engine Optimization δηλαδή στα ελληνικά Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης.

Όσο πιο ψηλός είναι ο δείκτης SEO (Seo Score) της ιστοσελίδας σας, τόσο περισσότερο πιθανό είναι σε κάποια αναζήτηση να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα της Google για παράδειγμα.

Σε αυτό μπορεί να συμβάλλει και η τεχνολογία που χρησιμοποιεί μια ιστοσελίδα, από το πόσο σύγχρονη είναι, πόσο συχνά δέχεται αναβαθμίσεις, πόσο πρωτότυπο περιεχόμενο διαθέτει αλλά και μια σειρά από άλλους παράγοντες βελτιστοποίησης.

Ένας από αυτούς ακολουθεί στο επόμενο νούμερο και είναι, η προσαρμογή σε όλες τις οθόνες ειδικά στις «Έξυπνες Συσκευές» Smartphones και Tablets.

 

Νο9: Responsive Ιστοσελίδα – Προβολή σε κάθε είδους οθόνης

Οι αγορές μέσω κινητού πλέον έχουν ξεπεράσει το 40 με 45% των συνολικών αγορών στο διαδίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι με τη συνεχώς αυξανόμενη χρήση των έξυπνων συσκευών, ολοένα και περισσότεροι επισκέπτες θα δίνουν βάση στην εμφάνιση και την χρηστικότητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος κατά την επίσκεψη μέσω φορητής συσκευής.

Επομένως, θα πρέπει να έχετε φροντίσει μέσω του προγραμματιστή σας να εγκαταστήσει τους απαραίτητους μηχανισμούς για να πετύχει το απόλυτο Mobile-Friendly ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Πλέον, οι μηχανές αναζήτησης δίνουν τεράστια σημασία και το επισημαίνουν με ειδικό σύμβολο στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης, αν το E-Shop είναι φιλικό για μικρότερες οθόνες.

Ρωτήστε μας σήμερα (πατήστε ΕΔΩ) για το πώς θα μετατρέψουμε την ιστοσελίδα ή το E-Shop σας, σε Responsive κατασκευή που θα πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές.

 

Νο10: Δώστε δωρεάν μεταφορικά για μεγάλες αγορές

Το να παρέχετε σε συγκεκριμένους πελάτες την δυνατότητα να μεταφέρουν τα προϊόντα που έχουν αγοράσει από εσάς χωρίς κανένα επιπλέον κόστος, είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας.

Μάλιστα, μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, έτσι ώστε όταν το ποσό της παραγγελίας ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο ποσό (π.χ. 100€), τα έξοδα μεταφοράς να είναι μηδενικά.

Πέραν των πελατών που θα αγοράσουν μεγάλες ποσότητες, σίγουρα θα υπάρξουν και αυτοί που θα αγοράσουν κάτι περισσότερο μόνο και μόνο για να εκμεταλλευτούν την προσφορά σας.

Επίσης, αυτό δείχνει την δυνατές συνεργασίες που «χτίζετε» με τις εταιρείες μεταφορών και των εκπτώσεων που λαβαίνετε από τις πολλές αγορές – μετακινήσεις του καταστήματός σας. Δείχνει μια συχνότητα και μια κίνηση στο κατάστημά σας.

Web Hosting

Νο11: Χρησιμοποιήστε υψηλής ανάλυσης εικόνες ή πολυμέσα

Ένας παράγοντας που θα κρίνει το αν ένας επισκέπτης θα γίνει και πελάτης του E-Shop σας, είναι το πόσο καλά εμφανίζεται το προϊόν που θα αποκτήσει (conversion, μετατροπή επίσκεψης σε πώληση).

Οι άνθρωποι ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την οπτική εμφάνιση ενός προϊόντος και κάπως έτσι ξεκινάει η αναζήτησή του. Αυτός είναι και ένας λόγος που τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα επενδύουν χιλιάδες ευρώ σε διακοσμητές για τις βιτρίνες τους.

Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τους παρέχετε εικόνες υψηλής ευκρίνειας του κάθε προϊόντος αλλά ακόμα και βίντεο ή μια φωτογραφία 360 για να το δουν από όλες τις πλευρές.

Σημαντικό ρόλο βέβαια στο γεγονός αυτό, παίζει και η συμβολή ενός επαγγελματία φωτογράφου που θα σας βοηθήσει με μικρό σχετικά κόστος στην σωστή απεικόνιση των προϊόντων σας.

Οι πελάτες θα νιώσουν πιο ασφαλείς, βλέποντας περισσότερες οπτικές λεπτομέρειες για αυτό που αναζητούν και εντέλει θα το αγοράσουν.

 

Νο12: Δώστε κίνητρα, προσφορές ή εκπτωτικούς κωδικούς

Κάθε εποχή του χρόνου, οι πελάτες αποκτούν τα δικά τους ξεχωριστά κίνητρα για την ανάγκη απόκτησης ενός προϊόντος. Γι’ αυτό θα πρέπει να είστε εκεί για αυτούς και να κάνετε την αγορά τους ακόμα πιο ξεχωριστή, με μία έκπτωση.

Δηλαδή για παράδειγμα, ένας εκπτωτικός κωδικός 15% ή 20% τα Χριστούγεννα, θα αποτελούσε καίριο παράγοντα αγοράς ενός προϊόντος από εσάς, αντί για έναν ανταγωνιστή σας.

Ακόμα μπορείτε να προσφέρετε συγκεκριμένα προϊόντα με έκπτωση ή σε προσφορά ποσότητας (1+1 δώρο) για να δελεάσετε τους επισκέπτες και δυνητικούς σας πελάτες.

Μην ξεχάσετε να το αναφέρετε σε εμφανές σημείο (ψηλά) στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος αλλά και στα Social Media με εμφατικό και συνεχή τρόπο ως την λήξη της προσφοράς.

 

Νο13: Online διαγωνισμοί

Πιστεύετε ότι ένα προϊόν σας είναι market – breaker; Δηλαδή η σχέση τιμής και ποιότητας του προϊόντος στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι ακαταμάχητη;

Προχωρήστε άμεσα σε έναν διαγωνισμό! Βέβαια αυτό είναι κάτι που μπορείτε να το κάνετε σε τακτική βάση για να αποκτήσετε ακόμα μεγαλύτερη βάση (fan base) στα κοινωνικά δίκτυα.

Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας αλλά και τους ακολούθους σας, να διαμοιράσουν την εικόνα του νέου προϊόντος με σκοπό να το κερδίσουν.

Δεν φαντάζεστε πόσο πολύ αρέσει στους χρήστες των κοινωνικών δικτύων να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς. Γι’ αυτό λοιπόν, εκμεταλλευτείτε το!

 

Νο14: Χρησιμοποιήστε το Email Marketing

Η στρατηγική μέσω Email, είναι ένας εύκολος και απλός τρόπος να χτίσετε την δική σας σχέση με τους πελάτες σας. Στείλτε σε τακτά χρονικά διαστήματα (πχ 2 φορές το μήνα) ένα Newsletter στους πελάτες σας για τα νέα προϊόντα και συνδυάστε τους παραλήπτες του μηνύματος με έναν ειδικό εκπτωτικό κωδικό (πχ 10%).

Δώστε κίνητρα στους επισκέπτες του E-Shop, ώστε να συμπληρώσουν το email τους κατά την επίσκεψή τους με σκοπό να κερδίσουν κάτι από εσάς.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να αναφέρετε σε ένα αναδυόμενο παράθυρο (PopUp Window) ένα Bonus εγγραφής 15%  για την πρώτη αγορά ενός νέου χρήστη.

Έτσι θα κάνετε πιο εύκολη τη διαδικασία εγγραφής και ο νέος πελάτης θα είναι ευχαριστημένος που πραγματοποίησε με μικρότερο κόστος την πρώτη του αγορά από εσάς.

 

Νο15: Προσφέρετε επιστροφή χρημάτων και εγγύηση στα προϊόντα σας

Όπως έχει αναφερθεί και προηγουμένως, το χτίσιμο μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες είναι καθοριστικός παράγοντας για την τελική επιλογή τους.

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να σας απασχολήσει, είναι η πολιτική επιστροφής χρημάτων αλλά και η εγγύηση των προϊόντων.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι το μειονέκτημα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι σε ένα φυσικό κατάστημα είναι η αμφιβολία του πιθανού πελάτη για το τι θα φτάσει στα χέρια του, αφού δεν μπορεί να το δει από κοντά.

Μια σειρά βέβαια και από άλλους λόγους, θα πρέπει να σας οδηγήσει στο να έχετε την δυνατότητα να υποστηρίξετε επιστροφές χρημάτων σε περίπτωση που ο πελάτης δεν μείνει ικανοποιημένος από αυτό που παρέλαβε. Μπορεί να μην ήταν αυτό που περίμενε, ή να περίμενε κάτι διαφορετικό από αυτό που του παρουσιάσατε στο E-Shop.

Σημαντικός λοιπόν παράγοντας εμπιστοσύνης, είναι η σαφής και ακριβής αναφορά σας στην διάρκεια της εγγύησης αλλά και στο DOA (Damaged on Arrival) δηλαδή στο πόσες ημέρες μπορεί να έχει διαθέσιμες ο πελάτης ώστε να επιστρέψει το προϊόν και εσείς από την πλευρά σας να του επιστρέψετε τα χρήματά του.

Αναφερθείτε αναλυτικά σε αυτό και δώστε την δυνατότητα στους πελάτες να μείνουν ήσυχοι, απομακρύνοντας την δυνατότητα να λάβουν κάτι με το οποίο δεν θα μείνουν ευχαριστημένοι.

Για την δική σας ασφάλεια βέβαια, θα πρέπει να συντάξετε τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας και την Πολιτική του καταστήματος. Κάτι με το οποίο θα συμφωνεί πριν την αγορά ο πελάτης.

 

Όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι είναι τα κομβικά σημεία για την λειτουργία του δικού σας επιτυχημένου E-Shop. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι ένα ακόμα κατάστημα της επιχείρησής σας και θα πρέπει να λαμβάνει της απαραίτητης συνοχής και προβολής για να λειτουργεί με κέρδος.

Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας στην iPress (πατήστε εδώ) για να μετατρέψουμε την παρουσία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στο διαδίκτυο σε μία άκρως ενδιαφέρουσα και κερδοφόρα επένδυση!

Μέχρι τον επόμενο οδηγό… Keep Shopping!

EU GDPR: Χρησιμοποιούμε cookies για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή online εμπειρία. Συμφωνώντας με την χρήση cookies αποδέχεστε την πολιτική χρήσης των δεδομένων σας.