Back To Top

Facebook Business 2019: Τα μυστικά της καλύτερης σελίδας για επιχειρήσεις

Facebook Business 2019: Τα μυστικά της καλύτερης σελίδας για επιχειρήσεις

Μάθετε τα μυστικά μιας επιτυχημένης επαγγελματικής σελίδας στο Facebook, για να “εκτοξεύσετε” την παρουσία της επιχείρησής σας στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Χρόνος ανάγνωσης: 12′

Web Hosting

Πριν ξεκινήσετε, παρακαλούμε ενισχύστε την παρουσία μας στο διαδίκτυο κάνοντας LIKE (πατήστε εδώ) στην επίσημη σελίδα μας στο Facebook. Έτσι μας δίνετε τη δύναμη να συνεχίσουμε να δημιουργούμε οδηγούς με νέα μυστικά! Ευχαριστούμε!

Γιατί ο κόσμος επιλέγει το Facebook;

Τα κοινωνικά δίκτυα, είναι υπηρεσίες που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν, να μοιράζονται και να δημιουργούν περιεχόμενο μέσω των διαδικτυακών τους κοινοτήτων.

Ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους κοινωνικών μέσων ενημέρωσης είναι το Facebook.

Το Facebook είναι ένας ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες:

  • να αποθηκεύουν και να δημοσιεύουν πληροφορίες, εικόνες και βίντεο για να τα μοιράζονται με τους φίλους τους
  • να έχουν συνομιλίες στο διαδίκτυο αποστέλλοντας μηνύματα, σχόλια, ερωτήσεις και απαντήσεις

Υπάρχουν φυσικά και άλλοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης (όπως π.χ. το LinkedIn, το Twitter και το Instagram), αλλά το Facebook είναι μέχρι στιγμής το πιο λαοπρόβλητο και το πιο δημοφιλές.

Μάλιστα, μιλώντας με αριθμούς τον Ιανουάριο του 2018, το Facebook ανέφερε ότι είχε 2,1 δισεκατομμύρια μέλη που χρησιμοποιούν το site κάθε μήνα σε όλο τον κόσμο.

Είναι ένας δημοφιλής τρόπος για τους ανθρώπους, να μένουν σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Εν προκειμένω, αυτό που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια είναι οι επιχειρήσεις και οι αγορές. Πολλές επιχειρήσεις αρχίζουν να αναγνωρίζουν τις δυνατότητές τους για την οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες και να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αύξηση των επισκέψεων ή των πωλήσεων.

Διαβάζοντας αυτό τον οδηγό, θα μάθετε τα οφέλη του μάρκετινγκ μέσω του Facebook, τον τρόπο δημιουργίας μιας σελίδας στο Facebook για την επιχείρησή σας και τον τρόπο χρήσης αυτής της σελίδας για την επικοινωνία με τους πελάτες.

 

Παρακολουθήστε αυτό το βίντεο, για να δείτε εν συντομία πως λειτουργεί το Facebook πριν προχωρήσουμε παρακάτω.

Πως λειτουργεί το Facebook και τι περιλαμβάνει

Το Facebook επιτρέπει σε άτομα και επιχειρήσεις να προβάλλουν πληροφορίες, εικόνες και βίντεο και να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Οι χρήστες του Facebook μπορούν:

  • να δημιουργήσουν ένα προφίλ
  • να προσθέσουν άλλους χρήστες ως φίλους
  • να ανταλλάξουν μηνύματα με φίλους
  • να δουν τα προφίλ άλλων χρηστών

Προφίλ στο Facebook    

Για να δημιουργήσετε ένα προφίλ, πρέπει να εγγραφείτε στο Facebook δίνοντας το πραγματικό σας όνομα και μια έγκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Το προφίλ σας είναι μια γρήγορη περίληψη του ποιος είστε και ποια είναι τα ενδιαφέροντά σας. Επίσης μπορείτε να ανεβάσετε και μια φωτογραφία με το προφίλ σας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Τα προφίλ είναι για άτομα και όχι για επιχειρηματική ταυτότητα. Αν θέλετε να προωθήσετε την επιχείρησή σας, πρέπει να δημιουργήσετε μια σελίδα.

Ομάδες στο Facebook    

Αφού δημιουργήσετε ένα προφίλ, μπορείτε επίσης να συμμετάσχετε σε ομάδες του Facebook που βασίζονται σε κοινά ενδιαφέροντα και εμπειρίες.

Οι δημοφιλείς ομάδες περιλαμβάνουν:

  • συμμαθητές ή συμφοιτητές από συγκεκριμένο σχολείο ή πανεπιστήμιο
  • ή που παρουσιάζουν προσωπικό από έναν συγκεκριμένο χώρο εργασίας
  • άτομα που ενδιαφέρονται για συγκεκριμένη δραστηριότητα ή ζήτημα (π.χ. ένα συγκεκριμένο άθλημα, χόμπι ή κοινωνική ή πολιτική αιτία)
  • άνθρωποι που είναι οπαδοί ενός συγκεκριμένου διασημοτήτων, μπάντα, τηλεοπτική εκπομπή ή παρόμοια

Σελίδες στο Facebook    

Μπορείτε να δημιουργήσετε μια σελίδα στο Facebook για την επιχείρησή σας, τον τόπο, την εταιρεία, την οργάνωση, τη μάρκα ή το προϊόν σας, προκειμένου να συνδεθείτε με τους πελάτες σας.

Δημόσια πρόσωπα και διασημότητες δημιουργούν επίσης σελίδες Facebook για να συνδεθούν με τους οπαδούς τους.

Μυνήματα στο Facebook   

Οι περισσότεροι χρήστες του Facebook χρησιμοποιούν τον ιστότοπο για να αλληλεπιδράσουν με τους φίλους του στο Facebook. Μπορείτε να δημοσιεύσετε ενημερώσεις κατάστασης στην ενότητα του προφίλ σας γνωστή ως “Timeline” (μια ενημέρωση μπορεί να είναι κάποιο κείμενο, μια φωτογραφία, ένα βίντεο, ένας σύνδεσμος σε έναν ιστότοπο ή ένα “check in” σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία) τα μηνύματα ή η κοινή χρήση περιεχομένου στους τοίχους των φίλων σας χρησιμοποιούν τη λειτουργία ιδιωτικών μηνυμάτων του Facebook (Messenger), η οποία σας επιτρέπει να ανταλλάσσετε μηνύματα με επιλεγμένους φίλους.

Μπορείτε να επικοινωνείτε σε πραγματικό χρόνο αν οι φίλοι σας είναι συνδεδεμένοι ή να αφήσετε ένα προσωπικό μήνυμα για κάποιον όταν συνδεθείτε ξανά.

Διαφήμιση στο Facebook   

Αν έχετε επίσημη σελίδα στο Facebook, μπορείτε να πληρώσετε για να δημιουργήσετε μια διαφήμιση ή να δημοσιεύσετε μια ιστορία που θα εμφανιστεί. Οι ομάδες και τα προφίλ, ΔΕΝ έχουν την δυνατότητα επιπλέον προβολής ή διαφήμισης.

Στην iPress, οργανώνουμε την διαδικτυακή σας στρατηγική με σκοπό να φτάσει η διαφήμισή σας σε όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες του Facebook γίνεται. Αλλά και επιπλέον, η διαφήμισή σας πρέπει να φτάσει σε αυτούς που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.

 

Στο παρακάτω βίντεο, δείτε πως οι διαφημίσεις στο Facebook διαχέονται στο σωστό κοινό.

Ποιος χρησιμοποιεί το Facebook;

Σε διεθνές επίπεδο, ο αριθμός των χρηστών του Facebook αυξήθηκε ραγδαία από τότε που ο ιστότοπος ανοίχτηκε στο ευρύ κοινό περίπου στα τέλη του 2006.

Οι στατιστικές που ανέφερε το Facebook τον Ιούνιο του 2018 έθεσαν τον συνολικό αριθμό μηνιαίων χρηστών παγκοσμίως στα 2,23 δισεκατομμύρια, καθιστώντας τον πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο ιστότοπο το διαδίκτυο. 

Οι πελάτες που χρησιμοποιούν το Facebook

Ο καθένας που χρησιμοποιεί το Facebook είναι ένας πιθανός πελάτης για κάποιο είδος επιχείρησης. Οι δημογραφικές πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν τον Ιανουάριο του 2018 πρόσφεραν τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία των χρηστών του Facebook παγκοσμίως:

  • 53% γυναίκες, 47% άνδρες
  • 87% είναι ηλικίας 18-29 ετών
  • 68% είναι μορφωμένοι σε κολλέγια ή πανεπιστήμια

Το Facebook σας επιτρέπει να προσεγγίζετε πελάτες και πιθανούς πελάτες όλων των ειδών σε όλο τον κόσμο. 

Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Facebook

Επιχειρήσεις σε πολλές χώρες δημιουργούν όλο και περισσότερες σελίδες στο Facebook. Στην μια διεθνή έρευνα κοινωνικών μέσων από την Media Sensi του 2018 για 1100 επιχειρήσεις διαπιστώθηκε ότι τα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιήθηκαν από:

  • το 51% των μικρών επιχειρήσεων
  • το 58% των μεσαίων επιχειρήσεων
  • το 85% των μεγάλων επιχειρήσεων

Οι επιχειρηματικές σελίδες είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα του Facebook.

 

Web Hosting

 

Οφέλη από το Facebook για μια επιχείρηση

Μια σελίδα στο Facebook έχει πολλά πιθανά οφέλη για την επιχείρησή σας. Μάλιστα, ορισμένα από αυτά τα οφέλη είναι παρόμοια με το να έχετε μια ξεχωριστή ιστοσελίδα.

Τα οφέλη που αναφέρονται παρακάτω μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένες πωλήσεις και κέρδη για την επιχείρησή σας. 

 

Το Facebook προσφέρει χαμηλού κόστους μάρκετινγκ

Οι δραστηριότητες μάρκετινγκ που θα κόστιζαν χιλιάδες ευρώ μέσω άλλων τρόπων προβολής μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο Facebook για ένα κλάσμα του κόστους.

Αυτό το καθιστά ιδανικό για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με περιορισμένο προϋπολογισμό. Μεγαλύτερες επιχειρήσεις μπορούν επίσης να δοκιμάσουν τακτικές μάρκετινγκ μέσω του Facebook, προτού αποφασίσουν φυσικά να δαπανήσουν όλο το διαφημιστικό μπάτζετ σε μεγαλύτερες εκστρατείες.

 

Μοιραστείτε βασικές πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας

Η σελίδα σας στο Facebook είναι ένας χώρος όπου μπορείτε να δημοσιεύσετε το όνομα, τη διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας και να περιγράψετε εν συντομία τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

Μπορείτε επίσης να μιλήσετε για το προσωπικό σας, το ιστορικό ή οποιαδήποτε άλλη πτυχή της επιχείρησής σας που είναι πιθανό να προσελκύσει άλλους χρήστες του Facebook και να δημιουργήσει ενδιαφέρον για το τι κάνετε.

 

Μοιραστείτε εικόνες και βίντεο από την επιχείρησή σας

Εκτός από τη δυνατότητα δημοσίευσης κειμένου, το Facebook σάς επιτρέπει να ανεβάζετε φωτογραφίες και βίντεο από την επιχείρησή σας. Αυτό μπορεί να είναι ένας ισχυρός τρόπος επικοινωνίας με τους υπάρχοντες και τους πιθανούς πελάτες, επιτρέποντάς τους να βλέπουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτονται τις εγκαταστάσεις σας.

Το Facebook επιτρέπει επίσης στους χρήστες να ‘επισημαίνουν’ (photo tag) φωτογραφίες για να υποδείξουν εάν εμφανίζεται σε αυτούς ένας φίλος τους.

Αυτή η λειτουργία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση της επιχείρησής σας.

Για παράδειγμα, ένας ταξιδιωτικός πράκτορας θα μπορούσε να δημοσιεύσει φωτογραφία μιας ομάδας που θα κάνει μια εκδρομή στην Κρήτη και στη συνέχεια να καλέσει κάθε συμμετέχοντα να επισημάνει την εικόνα του στη φωτογραφία.

 

Κάθε εικόνα με ετικέτα θα εμφανιστεί ως ενημέρωση στο λογαριασμό του χρήστη του Facebook, όπου θα τη δουν και οι φίλοι του. Αυτό αυξάνει το επίπεδο ενδιαφέροντος για την εικόνα και την επιχείρησή σας.

Αν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε την προσθήκη ετικετών, προσέξτε. Μπορεί ορισμένοι χρήστες του Facebook να είναι ευαίσθητοι σχετικά με την επισήμανση φωτογραφιών. Για το λόγο αυτό, είναι καλύτερο να ζητήσετε από τους συμμετέχοντες να κάνουν τις ετικέτες, αντί να το κάνουν για λογαριασμό τους.

 

Μιλήστε σε υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook για να «μιλήσετε» με υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες με το να στέλνετε και να λαμβάνετε μηνύματα.

Αλλά μην χρησιμοποιείτε το Facebook για να προωθήσετε επιθετικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Θα έχετε πολύ μεγαλύτερη επιτυχία εάν μοιραστείτε πληροφορίες που σχετίζονται με την επιχείρησή σας και είναι πραγματικά χρήσιμες ή ενδιαφέρουσες για άλλους χρήστες. Αυτό αυξάνει την αξιοπιστία σας και προωθεί την επιχείρησή σας δημιουργώντας μακροχρόνιες σχέσεις με τους χρήστες – ακολούθους σας.

Θα πρέπει να ακούτε όσο μιλάτε. Δίνοντας προσοχή σε αυτό που σκέφτεται η αγορά για την επιχείρησή σας ή το προϊόν σας, μπορεί να λάβετε πολύτιμες πληροφορίες για τις επόμενες κινήσεις σας.

Ενδιαφερθείτε για την εξυπηρέτηση των πελατών

Οι πελάτες μπορούν να δημοσιεύουν ερωτήσεις μετά την πώληση στον τοίχο σας στο Facebook και το προσωπικό σας να τους απαντήσει εκεί. Κάτι που είναι συχνά πιο αποτελεσματικό από έναν υπάλληλο που απαντά σε τηλεφωνήματα. Επίσης επιτρέπει σε άλλους πελάτες να διαβάζουν κοινές ερωτήσεις και απαντήσεις χωρίς να χρειάζεται να σας προσεγγίσουν μεμονωμένα για τα ίδια πράγματα.

Αυξήστε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και προωθήστε το «στόμα με στόμα»

Μπορείτε να ενισχύσετε το προφίλ της επιχείρησής σας στο Facebook, ενθαρρύνοντας τους υπάρχοντες και τους πιθανούς πελάτες σας να κάνουν κλικ στο κουμπί ‘Like‘ στη σελίδα σας στο Facebook.

Μόλις το κάνουν, οι πελάτες σας θα λάβουν τις ενημερώσεις σας στον τοίχο τους, όπου θα τις δουν και οι φίλοι τους.

Αυτό βοηθάει στην διάδοση της επιχείρησής σας και στη συσχέτιση των φίλων σας με την επωνυμία σας. Οι πελάτες μπορούν επίσης να δημοσιεύουν θετικά μηνύματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, που μοιράζονται στους τοίχους τους για να τα δουν οι φίλοι τους.

 

Το Facebook μπορεί να κατευθύνει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας

Μπορείτε να συμπεριλάβετε έναν σύνδεσμο που οδηγεί στον ιστότοπό σας, από τη σελίδα σας στο Facebook.

Πράγματι, πολλές επιχειρήσεις αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο όφελος του Facebook είναι η επιπλέον κίνηση που κατευθύνει στον ιστότοπό τους. Οι επισκέπτες που έρχονται στον ιστότοπο μπορούν να εκτεθούν σε ισχυρότερα μηνύματα μάρκετινγκ και, συχνά, στην επιλογή αγοράς αγαθών και υπηρεσιών.

Οι πελάτες που έρχονται στον ιστότοπό σας από το Facebook είναι πιθανό να είναι πιο δεκτικοί από τον μέσο επισκέπτη, επειδή γνωρίζουν ήδη κάτι για την επιχείρησή σας και έχουν έξτρα κίνητρο να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας.

 

Η στοχευμένη διαφήμιση στο Facebook

Μια στοχευμένη διαφήμιση, μπορεί να αναλύσει όλες τις πληροφορίες που τα εκατομμύρια των χρηστών κοινοποιούν στα προφίλ τους. Ως ιδιοκτήτης μιας επαγγελματικής σελίδας, μπορείτε να πληρώσετε για να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να παρέχετε στοχευμένη διαφήμιση σε μια συγκεκριμένη ομάδα.

Για παράδειγμα, ένα κατάστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το Facebook για να υπολογίσει πόσοι άντρες πάνω από μια συγκεκριμένη ηλικία σε μια συγκεκριμένη πόλη ανέφεραν τη λέξη «ψάρεμα» ως ενδιαφέρον.

 

Στη συνέχεια, θα μπορούσε να αναπτύξει στρατηγικά μια διαφήμιση για νέα προϊόντα ψαρέματος, και να πληρώσει για να εμφανιστεί μόνο στις σελίδες αυτών των ανθρώπων.

Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στις σελίδες σε διάφορα σημεία, όπως το δεξί μέρος του Facebook, η αρχική σελίδα, στο Messenger και αλλού.

 

Συμβουλές για την καλύτερη προβολή της επαγγελματικής σας σελίδας στο Facebook

Για να «πουλήσετε» την επιχείρησή σας με επιτυχία στο Facebook, πρέπει να κατανοήσετε την ιδιαίτερη ευκαιρία του Facebook και το πως διαφέρει από τα άλλα Μέσα.

Ακριβώς όπως δεν θα αναπαράγετε μια ραδιοφωνική διαφήμιση στην τηλεόραση, δεν θα πρέπει να προωθήσετε το Facebook με τον τρόπο που θα κυκλοφορούσε σε ένα περιοδικό ή στον ιστότοπό σας.

 

Μην χρησιμοποιείτε το Facebook για «επιθετικές πωλήσεις»

Οι άνθρωποι θεωρούν το Facebook ως ένα διασκεδαστικό κοινωνικό χώρο όπου συνομιλούν με φίλους, αναζητούν φωτογραφίες και βίντεο και χαλαρώνουν.

Θα πρέπει να συμμετάσχετε σε συνομιλίες και να γίνετε μέλος μιας κοινότητας, αντί να είστε «outsider» επιχείρησης που προσπαθεί να πωλήσει επιθετικά. Οι τακτικές σκληρού πωλητή -όπως η χρήση διαφημιστικών συνθημάτων, η επανειλημμένη προβολή για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία ή η παροχή λιστών προϊόντων και τιμών ξεχωριστά από οποιαδήποτε σχετική συνομιλία- θα οδηγήσει σε απομάκρυνση των χρηστών από εσάς.

Οι τακτικές αυτές μπορούν να φέρουν ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα! Όπως για παράδειγμα, να δημοσιευθούν αρνητικά σχόλια σχετικά με την επιχείρησή σας.

Έχετε σαφή στόχο και στρατηγική

Είναι σημαντικό να έχετε σαφή στόχο για τη χρήση του Facebook και μια στρατηγική για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Για παράδειγμα, μια καφετέρια μπορεί να αποφασίσει ότι ο στόχος της είναι να αυξήσει τις πωλήσεις που προέρχονται από το Facebook κατά 10% τους επόμενους 6 μήνες.

Η στρατηγική της θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

  • δημιουργία μιας δημοσίευσης κάθε πρωί, περιλαμβάνοντας την προσφορά της ημέρας με έναν κωδικό κουπονιού
  • να αναρτά μια καθημερινή φωτογραφία, που να χαρακτηρίζει έναν πελάτη ως ο «βασιλιάς του καφέ ή βασίλισσα του καφέ της ημέρας»
  • να ενθαρρύνει τους χρήστες να δημοσιεύουν τις δικές τους φωτογραφίες, απολαμβάνοντας τον καφέ τους

Ο καθορισμός στόχου και στρατηγικής σας δίνει κατεύθυνση για το μάρκετινγκ στο Facebook και έναν τρόπο μέτρησης της επιτυχίας σας.

 

Δημιουργήστε μια ανθρώπινη φωνή για την επιχείρησή σας

Οι χρήστες του Facebook επιθυμούν να μιλάνε με άλλους ανθρώπους, όχι σε μια απρόσωπη επιχείρηση.

Όποιος διαχειρίζεται τη σελίδα σας στο Facebook πρέπει να είναι σε θέση να γράψει με μια φωνή που ακούγεται πραγματική και συμπαθητική, χρησιμοποιώντας ένα στυλ που ταιριάζει στην επιχείρησή σας.

Ο διαχειριστής χρειάζεται επίσης την άδεια να εκφράζει τα πράγματα με τα δικά του λόγια και όχι χρησιμοποιώντας τη φρασεολογία της εταιρείας ή την «επίσημη γραμμή».

 

Τακτικά μηνύματα

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μέσα (όπως τα περιοδικά ή την τηλεόραση) ή άλλα μέσα του διαδικτύου (όπως ιστοσελίδες), τα κοινωνικά δίκτυα (Social Media) έχουν σχεδιαστεί για συχνές ενημερώσεις.

Οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι χρήστες του Facebook ελέγχουν τη σελίδα τους περισσότερο από 25 φορές την εβδομάδα και πρέπει να δουν ότι δημοσιεύετε τακτικά νέα πράγματα.

Κάποιοι συνιστούν την δημοσίευση τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, αλλά οι βασικές αρχές είναι να δημοσιεύσετε όταν έχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο και να κρίνετε πόσο συχνά το ακροατήριό σας θέλει να ακούσει από εσάς.

 

Ενθαρρύνετε σχόλια και απαντήστε γρήγορα

Ενθαρρύνετε τους χρήστες του Facebook να απαντήσουν στις αναρτήσεις σας ή να δημοσιεύσουν τα δικά τους σχόλια για την επιχείρησή σας ή ένα θέμα που τους ενδιαφέρει.

Όταν το κάνουν, ανταποκριθείτε γρήγορα (εντός 24 ωρών είναι το καλύτερο). Εάν δεν ανταποκριθείτε, θα αποδυναμωθεί η προθυμία των φίλων του Facebook να συμμετάσχουν μαζί σας και θα απομακρυνθούν σταδιακά.

 

Χρήση εικόνων και βίντεο

Οι εικόνες και τα βίντεο αποτελούν σημαντικό στοιχείο του Facebook. Χρησιμοποιήστε τα συχνά για να κρατήσετε τους φίλους σας σε επαφή.

 

Για παράδειγμα:

  • ένας έμπορος λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης, θα μπορούσε να δημοσιεύσει φωτογραφίες νέων ρούχων καθώς φθάνουν
  • ένας αρχιτέκτονας ή εργολάβος, θα μπορούσε να δημοσιεύει καθημερινές φωτογραφίες ενός σπιτιού υπό ανακαίνιση
  • ένας προσωπικός γυμναστής, θα μπορούσε να δημοσιεύσει ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το πώς κάνει μια συγκεκριμένη άσκηση

Αποκτήστε διαδραστικό περιεχόμενο με προσφορές, διαγωνισμούς, παιχνίδια, έρευνες κλπ.

Στους ανθρώπους αρέσει όταν το Facebook γίνεται διασκεδαστικό και όταν προσφέρει κάτι που δεν μπορούν να πάρουν με άλλο τρόπο.

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι εκπτώσεις και τα δώρα είναι ο πιο δημοφιλής λόγος για τον πελάτη να ακολουθήσει τη σελίδα του Facebook της επιχείρισης. Ομοίως, οι διαγωνισμοί και τα παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ζωντανέψουν τη σελίδα σας.

Το Facebook μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη διανομή ερευνών προς τους πελάτες. Αν το κάνετε αυτό, βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για σύντομες έρευνες και παρέχετε έναν σύνδεσμο που οι χρήστες μπορούν εύκολα να κάνουν κλικ, να αγνοήσουν ή να μοιραστούν με τους φίλους τους.

 

Προωθήστε τις σχέσεις σας

Χρειάζεται χρόνος για την οικοδόμηση καλών σχέσεων με χρήστες του Facebook, οπότε θα πρέπει να είστε υπομονετικοί.

Συμμετέχετε ειλικρινά στις συνομιλίες, παρέχετε χρήσιμο περιεχόμενο και αναπτύσσετε ανταμοιβές για τους πιστούς πελάτες για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη θετικών σχέσεων.

 

Προωθήστε τη σελίδα σας στο Facebook

Εάν έχετε μια σελίδα στο Facebook, προωθήστε την σε όλη την επιχείρησή σας, ώστε τα κοινωνικά σας μέσα επικοινωνίας να συμβαδίζουν με πιο παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.

Δώστε τη διεύθυνση Facebook στην επαγγελματική σας κάρτα και στην ιστοσελίδα σας, στο κατάστημα, σε διαφημίσεις και στην υπογραφή σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Χρησιμοποιήστε το Facebook Insights (θα το βρείτε στην κορυφή της σελίδας σας στο Facebook) για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους πελάτες σας

Το Facebook Insights μπορεί να σας πει περισσότερα για τους ανθρώπους που επιλέγουν να σας αρέσουν η σελίδα σας. Αφού γνωρίσετε τα χαρακτηριστικά των φίλων σας στο Facebook, μπορείτε να προσαρμόσετε τις αναρτήσεις και τις προσφορές σας για να καλύψετε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.

Για παράδειγμα, εάν είστε κατάστημα βιβλίων που απευθύνεται σε πελάτες όλων των ηλικιών, αλλά οι περισσότεροι φίλοι σας στο Facebook είναι ηλικίας 18-25 ετών, οι προσφορές σας στο Facebook ενδέχεται να επικεντρωθούν σε βιβλία κατάλληλα για αυτήν την ηλικιακή ομάδα (ενώ οι προσφορές σας στο κατάστημα να είναι ευρύτερες).

Ή, αν είστε ένας πωλητής στο διαδίκτυο που δεν συναντά ποτέ τους πελάτες σας, ίσως έχετε τη δυνατότητα να κάνετε πιο ξεκάθαρη εικόνα αυτού που σκέφτονται και νιώθουν αναβαθμίζοντας τα ενδιαφέροντά τους, τις ηλικίες και τις τοποθεσίες τους στο Facebook.

 

Πώς η επιχείρησή σας μπορεί να αποφύγει τις παγίδες στο Facebook

Όπως κάθε άλλη στρατηγική μάρκετινγκ, το Facebook έχει μια σειρά πιθανών παγίδων για απρόσεκτους ή άπειρους χρήστες. Με λίγη σκέψη, μπορείτε να τις αποφύγετε.

 

Ο «χαμένος» χρόνος που θα έχετε

Ενώ το Facebook είναι ελεύθερο για χρήση, χρειάζεται χρόνος για να διατηρηθεί η σελίδα σας ενημερωμένη. Αν το μάρκετίνγκ σας στερείται στόχου, μπορείτε να καταλήξετε να χάσετε πολύ χρόνο και να δείτε ελάχιστη απόδοση.

Πρέπει να αναπτύξετε έναν σαφή στόχο, ώστε να γνωρίζετε τι προσπαθείτε να επιτύχετε με τη σελίδα σας. Χρειάζεται επίσης μια αποτελεσματική στρατηγική για να διαχειριστείτε την παρουσία σας στο Facebook και να ανταποκριθείτε στις άλλες απαιτήσεις της λειτουργίας της επιχείρησής σας.

 

Αν δεν ενημερώσετε τη σελίδα σας

Εάν δεν μπορείτε να ενημερώσετε τακτικά την επιχειρηματική σας σελίδα Facebook, τότε δε θα πρέπει να την διατηρήσετε. Εάν δημιουργήσετε μια σελίδα και θέλετε φίλους – ακολούθους, αλλά στη συνέχεια δε θα αλληλεπιδράσετε με αυτούς, θα μειώσετε στην πραγματικότητα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην επιχείρησή σας.

Είναι σαν να προσκαλέσετε τους φίλους σας στο σπίτι για παρέα και στη συνέχεια να μην τους πείτε τίποτα. Κάντε δημοσιεύσεις τακτικά και ενημερώστε τους πελάτες σας για ότι ενδιαφέρεστε. Να είστε παρόντες και αξιόπιστοι.

Αν χρειάζεται να κλείσετε τη σελίδα σας για κάποιο λόγο, φροντίστε να στείλετε ένα τελικό μήνυμα για να ευχαριστήσετε τους ακολούθους σας για την υποστήριξή τους.

 

Δεν ανταποκρίνεστε στους πελάτες

Μόλις ξεκινήσετε μια συνομιλία με χρήστες του Facebook, δεν μπορείτε να ελέγξετε τι λένε.

Μερικοί από τους υπάρχοντες ή τους πιθανούς πελάτες σας μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Facebook για:

  • να σχολιάσουν την επιχείρησή σας
  • να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας
  • να παραπονεθούν για την επιχείρησή σας

Είναι σημαντικό:

  • να απαντήσετε σε οποιεσδήποτε παρατηρήσεις (για παράδειγμα, ένα απλό σχόλιο “ευχαριστώ” για ένα πελάτη δείχνει ότι ακούτε και είστε ευγενικοί και καθιστά τον πελάτη σας αξιαγάπητο και αναγνωρισμένο)
  • να απαντάτε γρήγορα σε ερωτήσεις πριν από την πώληση και να εξυπηρετήσετε μετά την πώληση γιατί αυτό διευρύνει τη φήμη σας
  • να απαντάτε σε τυχόν παράπονα το συντομότερο δυνατόν (είτε πρόκειται να ζητήσετε συγγνώμη, ή να δώσετε μία άλλη λύση ή να πείτε την δική σας πλευρά της ιστορίας)

Τα σχόλια και οι ερωτήσεις που παραμένουν αναπάντητα θα κάνουν τους πελάτες να πιστεύουν ότι δεν σας νοιάζει. Οι καταγγελίες που παραμένουν αναπάντητες μπορεί να μετατραπούν σε αρνητική δημοσιότητα που μπορεί να βλάψει την επωνιμία σας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανταποκριθεί αμέσως ώστε να διαχειρίζεστε ευκολότερα τις συνομιλίες σας στο Facebook.

 

Απουσία από το Facebook

Ενώ υπάρχουν πιθανές παγίδες για τη χρήση του Facebook, υπάρχουν επίσης κίνδυνοι αποτυχίας μιας σελίδα στο Facebook, ειδικά εάν είστε μια επιχείρηση υψηλού προφίλ.

Η επιχείρησή σας μπορεί να συζητηθεί στο Facebook, θετικά ή αρνητικά, ανεξάρτητα από το αν συμμετέχετε ή όχι στη συζήτηση. Η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook, σας δίνει τουλάχιστον την ευκαιρία να προωθήσετε τις θετικές απόψεις της επιχείρησής σας και να πείτε την πλευρά της ιστορίας σας.

 

Επιτυχία στο Facebook… επιτυχία Χ2 για την επιχείρηση!   

Όπως καταλαβαίνετε η δημιουργία μιας σελίδας στο Facebook για την επιχείρησή σας, είναι μια σχετικά απλή και εύκολη διαδικασία. Μάλιστα είναι τόσο εύκολο και προσιτό, που πολλές μικρές επιχειρήσεις, πλέον χρησιμοποιούν σελίδες στο Facebook αντί να δημιουργούν έναν ιστότοπο.

Πέραν του παρόντος, πολλοί άλλοι διαδικτυακοί οδηγοί παρέχουν επίσης πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής σελίδας Facebook για την επιχείρησή σας. Είναι καλή ιδέα να διαβάσετε και αυτές τις συμβουλές προτού δημιουργήσετε τη σελίδα σας, καθώς και τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα των διαφορετικών προσεγγίσεων.

Στην iPress, είμαστε στην διάθεσή σας να βοηθήσουμε σε αυτό το ξεκίνημα, σχεδιάζοντας τους στρατηγικούς σας στόχους και προσπαθώντας βήμα βήμα να στηρίξουμε την επιχειρηματική σας προσπάθεια.

Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας (πατήστε εδώ) για να ολοκληρώσουμε την δική σας επαγγελματική σελίδα στο Facebook και να χαράξουμε μια νέα πορεία.

 

Μέχρι τον επόμενο οδηγό… Keep Socialized!